به سایت بزرگ.اتوبوس./همسفرجاده/hamsafarjade/خوش آمدید
به سایت بزرگ.اتوبوس./همسفرجاده/hamsafarjade/خوش آمدید

به سایت بزرگ.اتوبوس./همسفرجاده/hamsafarjade/خوش آمدید

bus

قوانین حمل حیوان خانگی بااتوبوس؟

ممکنه برای شما هم پیش اومده باشه که موقع سفر با اتوبوس سگ، گربه و یا هر حیوان خانگی که دارین رو بخواین با خودتون ببرین. اما حتما این سوال هارو هم از خودتون پرسیدین که آیا امکان حمل حیوانات خانگی با اتوبوس وجود داره یا نه؟ در صورتی که ببرم از نظر قانونی مشکلی برام پیش میاد؟ میتونم براش بلیط جدا تهیه کنم؟ یا حتی مثلا میشه با خودم داخل کابین اتوبوس ببرم؟ و هزاران مورد دیگه در این مورد که میتونین با خوندن کامل این مطلب جواب همه ی سوالاتتون رو بگیرین :) با ما همراه باشید...

آیا در سفر با اتوبوس حمل حیوانات خانگی ممکن است؟

شرکت های مسافربری مختلف، در بعضی موارد دیده شده که رانندگان شرکت های مسافربری تحت شرایط خاصی این کار رو برای مسافر انجام میدن. البته این که شما بتونین سگ یا هر حیوان خانگی دیگه ای رو با خودتون داخل کابین اتوبوس ببرین ممکن نیست و اگر راننده ای قبول کرده که شما سگ و یا گربه ی خودتون رو هم همراه خودتون بیارین، حتما باید اونو داخل جعبه ی مخصوص قرار بدید. یه وقت فک نکنین که وقتی گذاشتین داخل جعبه میتونین با خودتون ببرینش داخل کابین! نه، این موجود بسیار مهربون داخل جعبه رو تحویل میدین به جناب راننده تا بذاره در قسمت صندوق یا همون بار اتوبوس، همون اتاقک سرد و تاریک کنار چمدون ها و بار های دیگه!

نکته ی مهمی که هست در بعضی موارد برای رعایت موارد بهداشتی ممکنه ازتون مجوزی که از سمت بهداشت، دامپزشکی و یا ارگان های مربوطه صادر شده رو هم بخوان. بالاخره رعایت اصول بهداشتی مهم است

اگر اتفاقی برای حیوان خانگی شما در طی سفر پیش بیاد، مسئولیتش به عهده ی چه کسی خواهد بود؟

  • مسافر، شرکت مسافربری و یا آقای راننده؟ عرض شود خدمت شما که در این مورد مسئولیت به صورت تمام و کمال بر عهده ی خود مسافره و اگر اتفاقی برای حیوان خانگیش افتاد راننده و یا شرکت هیچ مسئولیتی در قبال اون ندارن.

حمل حیوانات خانگی مثل سگ یا گربه، به لحاظ قانونی مشکلی میتونه داشته باشه؟

چرا حمل حیوانات خانگی در سفر با اتوبوس غیر قانونی محسوب میشه؟

  • طبق بند الف ماده ی ۲۵ قوانین سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، به همراه داشتن محمولاتی که مخل آسایش مسافران یا مغایر با اصول ایمنی باشه، غیر قانونیه. حتی در صورت داشتن گواهی بهداشتی صادره از سازمان دامپزشکی کشور یا سایر واحدهای تابعه.

در صورت داشتن گواهی بهداشتی از سازمان دامپزشکی چطور؟ باز هم امکان حمل حیوانات خانگی وجود نداره؟

  • نه، چون در هر صورت به همراه داشتن هر نوع حیوان خانگی بند الف ماده ی ۲۵ رو نقض میکنه.

اگر راننده ای قبول نکنه حیوان خانگی مسافر رو حمل کنه، مسافر میتونه علیه راننده در انجمن صنفی مستقر در ترمینال شکایت کنه؟

  • امکان شکایت در انجمن های صنفی مستقر در هر ترمینال زمانی ممکنه که مورد پیش اومده خلاف قوانین حمل و نقل باشه. پس شکایت کردن از راننده ی یک اتوبوس به خاطر اینکه قبول نمیکنه حیوان خانگی شما رو حمل کنه، مسلما کار منطقی نیست. چون حمل هر نوع حیوان خانگی با اتوبوس طبق مطالب ذکر شده در بالا، غیر قانونی محسوب میشه.

پیشنهاد در مورد حمل چنین حیواناتی به مسافرای عزیز:

دوستان عزیز، پیشنهاد و توصیه ی ما به شما اینه که وقتی قصد سفر با اتوبوس رو دارید این کار رو انجام ندید. چون هر لحظه امکان داره از طرف پلیس ترمینال و یا پلیس راه صندوق بار اتوبوس مورد بررسی قرار بگیره و در نهایت این شمایین که جریمه خواهی شد. علاوه بر اون مشکلات و مسائل زیادی هم برای راننده و شرکت در پی خواهد داشت. به جای اون میتونین از خدمات ارسال بار استفاده کنین تا حیوان خانگی شما رو صحیح و سالم به مقصد برسونن.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد