به سایت بزرگ.اتوبوس./همسفرجاده/hamsafarjade/خوش آمدید
به سایت بزرگ.اتوبوس./همسفرجاده/hamsafarjade/خوش آمدید

به سایت بزرگ.اتوبوس./همسفرجاده/hamsafarjade/خوش آمدید

bus

گیربکس اتوبوس های مان zf

گیربکس زد اف ZF آلمان

زد اف آلمان (ZF) ، نمایندگی مان ایران وارد کننده لوازم یدکی زد اف  (گیربکس زد اف) دفتر اصلی زد اف آلمان در شهر فردریش هافن می باشد . در سال 1916 پایه گذاری شد نخست در حیطه تولید و ساخت چرخ دنده های گیربکس کشتی ، شناور و دیزل دریایی شروع به فعالیت کرد با گذشت زمان در صنعت خدورو سازی ورود کرده  و تقریبا 80 درصد شرکت های ماشین سنگین و ماشین الات راهسازی به این برند وابسطه می باشند ، در سال 1921 نخستین سیستم انتقال قدرت ، دیزل خود را اکتشاف کرد و به دنیا عرضه نمودسیستم انتقال مکانیکی و اکسل زد اف در سال 2012 بزرگترین سازنده قطعات ماشین الات صنعتی شناخته شد ، گیر بکس زد اف بین سال    به گونه ای طراحی شد که مورد استفاده شرکت های خودرو سازی همچون پورشه ،  الفا رومئو ، بنز ، بی ام دبل یو قرار گرفت. در سال 1971 این قول ماشین سازی جهت فعالیت بیشتر در خاور شرق عظیمت کرد و در کره جنوبی و هند نمایندگی زد اف  را افتتاح نمود گرجستان و آمریکا دیگر کشورهای اصلی حوضه فعالیت  این شرکت بودند که در سالیان 1981 تا 1987 جهت ساخت لوازم  کامیون و کشنده های آمریکایی بررسی شدند . نخستین گیربکس اتوماتیک زد اف روی مدل های  325i _ 320i_e34_e36 بی ام  دبل یو ساخته شد . سال 1991 الی 1995 گیربکس اتوماتیک  برای کامیون ها طراحی کرد  ، سال 2005  در مدت 13 ماه 11 میلیون گیربکس 8 دنده و گیربکس 6 دنده  را طراحی کند که خدمات شایانی برای شرکت لکسوز شد ، سال 2011 بهترین سازنده گیربکس به علت ساخت گیربکس 9 دنده اتوماتیک خودکار شد ، در سال 2012 به سفارش لندیور چندین مدل گیربکس ساخت . عمده قطعات ، قطعات شاسی ZF ، جعبه دنده ZF ، سیستم فرمان ZF ، محور چرخ ZF که درخودروهای سنگین ، صنعتی ، ماشین الات راهسازی کار برد دارد و بیشترین کار برد آنها در سیستم های انتقال دهنده  نیرو جهت وسایل نقلیه نظامی  ، تجهیزات نظامی ، دریایی ، زمینی ، کشاورزی  وموتورهای هلیکوپتر استفاده می شود.  اهداف اصلی کمپانی ZF المان در چین : ZF در حال توسعه گیربکس های های هیبریدی و موتورهای الکتریکی برای اتومبیل های سواری و سنگین برای بازار چینی در مرکز تحقیق و توسعه ما در شانگهای با پشتیبانی از تاسیسات تحقیق و توسعه آلمان است . برای فعالیت های زد اف در شانگ های به دنبال یک مهندس ارشد مهندسی است که تمام فعالیت های طراحی را برای مجموعه ای از اجزای هیبریدی ماژول ، قطعات الکتریکی از اولین پیش نویس به خط تولید در زمان داده ، کیفیت و هزینه انجام پذیرد .  ZF گیربکس گیربکس صنعتی که کار انتقال قدرت را در صنایع مختلف انجام می دهند ، مشمول انواع مختلفی است که دارای چرخ دنده ها در گیربکس های صنعتی هم می باشد ، این انواع شامل چرخ دنده های ساده ، جناغی ، خورشیدی ، مارپیچی ، حلزونی و مخروطی می شود گیربکس صنعتی به دستگاهی که برای انتقال قدرت بکار می رود می گوییم ، در این نوع گیربکس ها سرعت و گشتاورد به یکدیگر تبدیل می شود . اجزای داخلی گیربکس " به طور کلی گیربکس یا جعبه دنده به دستگاهی اطلاق می شود که داری اجزای داخلی زیر باشد:  شفت ورودی  خروجی از کلاچ  شفت خروجی  تمام دنده ها به طور هرز روی آن قرار دارند  برنجی هم دور کننده دور دو چرخ دنده برای تعویض دنده ها توپی " کشویی روی آن حرکت رفت و بگشتی انجام میدهد کشویی " به دنده ها قفل می شود و باعث تعویض دنده می گردد ماهک " حرکت دسته دنده را به کشویی انتقال می دهد محور زیر " محوری است که دنده ها روی محور پرس شده است  چرخ دنده های ۱ و ۲ و ۳  دنده ۴ معمولا چرخ دنده ندارد  برنجی " هم دور کننده دور دو چرخ دنده برای تعویض دنده قدرت پس از ورود به گیربکس توسط شفت زیر به محور اصلی انتقال میابد در این موقع هر دنده ای که با کشویی مربوطه خود قفل باشد قدرت خود را از جعبه دنده خارج می کند . روغن مورد استفاده جعبه دنده های معمولی واسکازین نام دارد و غلظتی به مراتب بالاتر از سایر روغن های اتومبیل دارد

سردارسرافراز ایرانی...

«مِنَ الْمُؤْمِنینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضى‏ نَحْبَهُ وَ مِنْهُمْ مَنْ یَنْتَظِرُ وَ ما بَدَّلُوا تَبْدیلاً»

«از میان مؤمنان، بزرگ‌مردانى هستند که آنچه را با خداوند پیمان بسته بودند صادقانه وفا کردند؛ برخى از آنان به پیمان عمل کرده و به شهادت رسیدند و بعضى دیگر در انتظار شهادت هستند، و هرگز عقیده و پیمان خود را تغییر ندادند.» (سوره احزاب، آیه ۲۳)

گفتگو با سرپرست واحد اتاق‌سازی مرکز خدمات پس از فروش شرکت عقاب‌افشان

گفتگو با سرپرست واحد اتاق‌سازی مرکز خدمات پس از فروش شرکت عقاب‌افشان

دستکاری خودسرانه در تزئینات داخلی اتوبوس‌ها خطرآفرین است اتاق‌ سازی و تزئینات، بخش مهمی از مرکز خدمات پس از فروش شرکت عقاب ‌افشان در تهران است که همواره به مشتریان این شرکت خدمات کاملی ارائه می‌کند. این بخش که سهم بسیار زیادی در زیبایی نمای داخل و بیرون اتوبوس‌ها دارد، به سرپرستی حسن کردبچه، از نیروهای با سابقه شرکت عقاب ‌افشان، اداره می‌شود با ایشان درباره اتاق، دکوراسیون داخلی، تعمیرات مرتبط و اهمیت رعایت استاندارد در تزئینات اتوبوس‌ها گفتگو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید. از چه زمانی

دستکاری خودسرانه در تزئینات داخلی اتوبوس‌ها خطرآفرین است

 

اتاق‌ سازی و تزئینات، بخش مهمی از مرکز خدمات پس از فروش شرکت عقاب ‌افشان در تهران است که همواره به مشتریان این شرکت خدمات کاملی ارائه می‌کند. این بخش که سهم بسیار زیادی در زیبایی نمای داخل و بیرون اتوبوس‌ها دارد، به سرپرستی حسن کردبچه، از نیروهای با سابقه شرکت عقاب ‌افشان، اداره می‌شود با ایشان درباره اتاق، دکوراسیون داخلی، تعمیرات مرتبط و اهمیت رعایت استاندارد در تزئینات اتوبوس‌ها گفتگو کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

 

از چه زمانی به شرکت عقاب‌افشان پیوستید و چه تجربیاتی دارید؟

تقریباً 20 سالی می‌شود که به عضویت شرکت عقاب‌افشان درآمده‌ام. من در ابتدا در محل کارخانه این مجموعه در سمنان بودم و بعدها به مرکز خدمات پس از فروش شرکت در تهران منتقل شدم و هم‌اکنون سرپرست بخش تزئینات و اتاق‌سازی خدمات پس از فروش هستم و در این بخش همراه همکارانم به مشتریان عزیز خدمت‌رسانی می‌کنیم.

 

بخش اتاق‌سازی چه خدماتی را به مشتریان شرکت عقاب‌افشان ارائه می‌دهد؟

در این بخش همه خدمات مربوط به اتاق انجام می‌شو؛ از تعمیرات احتمالی اتاق اتوبوس‌ها تا تعمیر و سرویس تزئینات اتاق و سالن و ... .

 

حتماً می‌دانید که زیبایی محصولی که تولید می‌شود برای مشتری بسیار حائز اهمیت است. از نظر شما در طراحی و تولید اتاق اتوبوس‌های شرکت عقاب‌افشان چقدر دقت و خلاقیت مدنظر قرار گرفته است؟

زیبایی از نظر هر کسی تعریفی دارد اما از نظر من به عنوان کسی که نزدیک به 50 سال است در بخش‌های مختلف اتوبوس و مخصوصاً بخش اتاق اتوبوس فعال بوده است، این زیبایی تعاریف فنی دارد. به نظرم اتاق اتوبوس‌های مارال و درسا سوای زیبایی که تقریباً همه مشتریان و افراد مرتبط با حوزه اتوبوس به آن اذعان دارند، به گونه‌ای طراحی و تولید شده است که یک محصول تماماً ایرانی قلمداد می‌شود. متخصصان شرکت عقاب‌افشان در شرایط تحریم و سختی‌هایی که بر بخش خودروسازی کشور حاکم است، اتاق این اتوبوس‌ها را طراحی کرده و ساخته‌اند. این اتفاق بزرگی است و باید برای آن ارزش قائل شد. ضمن‌آنکه من فکر می‌کنم محصولات عقاب‌افشان از لحاظ زیبایی چیزی از نمونه‌های باکیفیت خارجی کم ندارند.

 

از منظر استحکام چطور؟

حتماً می‌دانید که اتاق این اتوبوس‌ها تحت تست‌های مختلف قرار گرفته و در این راستا، چندین استاندارد بین‌المللی کسب شده است. خوشبختانه متخصصان کارخانه عقاب‌افشان در این بخش، به طور مستمر با سفر به کشورهای صاحب نام دنیا از آنها الگوبرداری می‌کنند. سوای این موضوع، عقاب‌افشان شریک تجاری شرکت اسکانیای سوئد است که متخصصان این شرکت بزرگ هم دائماً استانداردها را در این زمینه بررسی می‌کنند و در کنار ما هستند.

 

با توجه به اینکه بخش مهمی از کار شما تزئینات داخلی اتوبوس‌های تولید شده است، فکر می‌کنید در این بخش چقدر کیفیت و دقت مدنظر قرار دارد؟

بدون شک، تزئینات سالن اتوبوس‌های مارال و درسا در کشور بهترین است و این را می‌توانید از رانندگان و مسافران این اتوبوس‌ها سؤال کنید.

 

سؤال مهم اینکه اگر راننده یا مالک اتوبوسی از شما و همکاران‌تان بخواهد تغییراتی در تزئینات و روشنایی سالن اتوبوس‌ها ایجاد کنید، این کار را انجام می‌دهید؟

خیر؛ تحت هیچ شرایطی ما چنین کاری را انجام نمی‌دهیم، چون استانداردهای این بخش به هم خواهد ریخت. ما در مرکز خدمات پس از فروش، مبنای کارمان استانداردهای کارخانه سمنان است و چیزی غیر از آن را انجام نمی‌دهیم. اتفاقاً بعضی مواقع مشاهده می‌کنیم که برخی مالکان و رانندگان چنین درخواست‌هایی دارند اما با جواب منفی همکاران من مواجه می‌شوند.

 

این کار باعث نمی‌شود که همین مالکان و رانندگان برای تحقق نظرشان به تعمیرگاه‌های غیرمجاز مراجعه کنند؟

متأسفانه در بیشتر مواقع این اتفاق می‌افتد و ما شاهد دستکاری‌های خودسرانه در سیستم تزئینات، نورپردازی و برق اتوبوس‌ها هستیم که کار بسیار اشتباه و خطرناکی است. ما پیامدهای ناگوار این اقدامات را دیده‌ایم و متأسفانه گاهی اوقات، برخی رانندگان و مالکان، توصیه‌های ما را جدی نمی‌گیرند. این کار، ساختار استاندارد و معادلات محاسباتی را به هم می‌زند و گاهی زمینه‌ساز خسارت‌های سنگینی به اتوبوس‌ها می‌شود.

 

توصیه شما به مالکان و رانندگان در این زمینه چیست؟

من می‌گویم وقتی یک کاری را تعمیرگاه مرکزی شرکت حاضر نیست به خاطر استانداردها و دوری از بروز حوادث انجام دهد، دلیلی ندارد یک مالک یا راننده به اصرار خود این کار را در تعمیرگاه‌های غیرمجازی که هیچ تخصص و دانش فنی نسبت به سیستم این اتوبوس‌ها ندارند، انجام دهد. شاید این کار جز اینکه در آینده احتمال بروز برخی حوادث را بیشتر کند، سودی نداشته باشد. ضمن اینکه من پیش‌تر هم گفتم که دکوراسیون و زیبایی اتوبوس‌های مارال و درسا چیزی کم ندارد. البته افراد خیلی کمی هستند که به تغییر سیستم‌های اتوبوس اصرار دارند.

 

رضایت مشتری چقدر برای شما و همکاران‌تان در بخش اتاق‌سازی و تزئینات مهم است؟

از نظر من، خدمات پس از فروش نباید چیزی جز رضایت مشتری باشد. اگر ما به مشتری خود احترام گذاشته و این بخش را برایش راه‌اندازی کرده‌ایم باید رضایتش را هم مدنظر قرار دهیم. خوشبختانه در مجموعه عقاب‌افشان نگاه بسیار متعالی نسبت به بخش خدمات پس از فروش وجود دارد و ما هم این نگاه را در خود و تک‌تک پرسنل ایجاد کرده‌ایم. ما همه سعی‌مان را می‌کنیم تا مشتری با رضایت کامل از پیش‌مان برود. هر چند که بالاخره ممکن است برخی‌ها هم رضایت 100 درصدی نداشته باشند.

 

سلامت اتاق و تزئینات سالن اتوبوس‌های مارال و درسا تحت تأثیر چه عواملی است؟ توصیه‌ای در این زمینه برای مالکان و رانندگان اتوبوس‌ها دارید؟

به نظرم این موضوع فقط و فقط به مالک و راننده مربوط است و اینکه آنها نگهداری و استفاده درست از اتوبوس برای‌شان اهمیتی دارد یا خیر. من اتوبوس مدل 85 می‌بینم که هنوز کمترین آسیبی به تزئینات و دکوراسیون داخلی‌اش نخورده و در عوض، اتوبوس مدل 95 هم دیده‌ام که انگار 10 سال است به صورت شبانه‌روزی در جاده تردد می‌کند. متأسفانه برخی از مالکان اتوبوس‌ها توجهی به نگهداری درست از وسیله نقلیه‌شان ندارند و تنها می‌خواهند به پول بیشتر برسند. به نظرم این رویه خوبی نیست و بهره‌برداری درست از وسیله نقلیه هم جزو اصول مهم رانندگی به شمار می‌رود.

باآرزوی موفقیت روز افزون شرکت بزرگ عقاب افشان