ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
شرکت تولیدی اتوبوس های عقاب افشان بعداز توقف خط تولید کلاسیک وفروش خوب مارال وتوقف خط تولید بی9شرکت رانیران دربازار رقابت فروش اتوبوس سهم نسبتا خوبی را کسب کرد یکی از رقیبان اصلی اسکانیا به شمار می آمد بافروش مارال در کلاسهای وی ای پی ومعمولی قانع نشد ومحصول جدیدش را با نام درسا روانه بازار رقابت کرد وباگذشت زمان باید این محصول را مورد ارزیابی قرار دارد درسا باظاهری کاملا متفاوت راتولید کرد شرکت عقاب افشان وبا تولید اتاق بدون تغییر یامیتوان گفت تغییر جزیی کلاسیک یا سی12به فکرچاره بارقیبان خود افتاد وبعد ازتولید اتاق متفاوت مارال وتوقف کلاسیک باداشتن تولید دو نوع محصول بیابانی دربازار فروش وخدمات پس ازفروش خوب عمل کرده است البته رقیب خاموش خود ولوو ازسال 92به بعدخط تولید بی9 را متوقف کرده وبه فکر جبران خود دربازار فروش افتاده است ورقیب اصلی درسا ولوو بی11درآینده شناخته میشود مارال باداشتن طرح واقعا جذاب وطرح اختصاصی مارال وباداشتن ترکیب 3رنگ دریک اتوبوس به سفارش مشتری برای راننده ومسافر جذاب است ولوو باید دربازار رقابت به طرح بدنه بی11بی تفاوت عمل ننماید یکی از دلایل اصلی فوش اتوبوس بیابانی داشتن طرح ودیزاین جذاب وکم خرج بودن محصول میتوان اشاره کرد
بی 9با متوقف شدن خط تولیدش هم چنان طرفداران خاص خودش رادارد باداشتن سیتم تعلیق مناسب وعملکرد فوق العاده موتور گیربکس راحتی خوبی را در ذهن مسافر به جای میگذارد به دلیل پرخ بودن بی9کمتر نسبت به مارال مورداستقبال صاحب ماشینان قرار گرفته است بی 9در طراحی بدنه ماشین نسبت به مارال واقعا ضعیف عملکرده است