ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
جانشین پلیس راه ناجا از همکاری با سازمان راهداری برای الزام اعلام حضور رانندگان اتوبوس از ساعت ۱۰ شب تا ۷ صبح در پاسگاههای پلیس خبر داد و گفت: این کار با هدف کاهش سوانح برای اتوبوسها انجام می شود.
جانشین پلیس راه ناجا از همکاری با سازمان راهداری برای الزام اعلام حضور رانندگان اتوبوس از ساعت ۱۰ شب تا ۷ صبح در پاسگاههای پلیس خبر داد و گفت: این کار با هدف کاهش سوانح برای اتوبوسها انجام می شود.
سال ۹۵ حدود ۹۴ درصد ناوگان اتوبوس کشور به سامانه سپهتن مجهز شدهاند بررسی فرآیندها و تصادفات طی سه سال اخیر حاکی از آن است که تصادفات رانندگی اتوبوسها در مقایسه با قبل از نصب سامانه سپهتن تقریباً ۳ برابر کاهش یافته است.
نصب سامانههای هوشمند روی وسایل نقلیه عمومی مسافربری باعث کاهش تصادفات شده است
متأسفانه تصادفات واژگونی و خروج از جاده اتوبوسها افزایش یافته که طی بررسیهای به عمل آمده عامل اصلی حدود ۵۳ درصد دلیل این سوانح خستگی و خوابآلودگی راننده بوده است.
سوانح مذکور بیشتر در ساعات بین ۱۲ شب تا ۶ صبح اتفاق افتاده است.
هنوز سامانههای هوشمند قدرت تشخیص حالات و خستگی راننده را ندارد و نمیتواند آلارمهای لازم را اعلام کند، اظهار کرد: این سامانهها فعلاًً نمیتوانند قبل از خستگی، از رانندگی رانندههای اتوبوس جلوگیری کنند. از ا ین رو بر اساس توافق با سازمان راهداری و حملونقل جادهای از ساعت ۱۰ شب تا ۷ صبح اتوبوسها در مقابل پاسگاههای پلیس رصد و کنترل میشوند.
این کار باعث میشود تا راننده از اتوبوس پیاده شده و به اصطلاح هوایی بخورد و مجدداً به رانندگی ادامه دهد.
تصمیم بر این گرفته شده که برای پیشگیری از خستگی و خوابآلودگی رانندگان این کار را انجام دهیم، افزود: در آینده نزدیک به سامانه -سپهتن- بر میگردیم و به هیچ عنوان منکر آن نیستیم.
در صورت عدم توقف رانندگان و مراجعه به پاسگاههای پلیس با آنها برخورد خواهد شد، این کار پلیس و سازمان راهداری قطعاًً به نفع مردم خواهد بود.