به سایت بزرگ.اتوبوس./همسفرجاده/hamsafarjade/خوش آمدید
به سایت بزرگ.اتوبوس./همسفرجاده/hamsafarjade/خوش آمدید

به سایت بزرگ.اتوبوس./همسفرجاده/hamsafarjade/خوش آمدید

bus

ستاره بر بالهای عقاب های اسکانیا

ستاره بر بالهای عقاب های اسکانیا

4 ستاره بر بالهای عقاب های اسکانیا

نایب رئیس هئیت مدیره گروه صنعتی عقاب افشان از چهار ستاره شدن اتوبوس بین شهری مارال عقاب اسکانیا خبرداد.

آقای مهندس  عبدالله اکبری راد در جمع مدیران تولیدی کارخانه عقاب افشان با اشاره به استفاده این شرکت  از ظرفیت نخبگان علمی کشور تاکید کرد بخش عمده تولیدات گروه صنعتی عقاب افشان توسط واحد تحقیق و توسعه طراحی و تولید شده و این محصولات ممتاز نه مونتاژ و نه کپی برداری شده است.

 وی با اشاره به شرایط سخت  تحریم  که برای تولید به وجود آمده است این شرایط گذر خواند و تصریح کرد: مهم حفظ و نگهداری این امتیاز و کیفیت و پایداری و حتی افزایش آن جهت رقابت در بازارهای بین المللی و اخذ سهمیه جهانی است.

 نائب رئیس هئیت مدیره گروه صنعتی عقاب افشان با اشاره هدف متعالی اخذ کیفیت برتر برای تمامی محصولات اتاکید کرد در کوتاه ترین زمان ممکن تمامی محصولات عقاب افشان می بایست 4 ستاره شود.این پیشکسوت تولید خودرو در کشور با اشاره تلاش شرکت برای  تولید سامانه های سرمایش و گرمایش و صندلی که پیش از این از خارج    وارد می شده افزود تلاش همه جانبه شرکت برای افزایش سهم 50 درصدی تولید داخل در محصولات تولیدی گروه صنعتی عقاب افشان است.

 مهندس محمود براتی مدیر کارخانه عقاب افشان نیز ضمن تقدیر از مدیران و پرسنل زخمتکش در تمام سطوح اعلام نمود در سال 96 محصولات ما دو ستاره بود که به لطف خدا و همت همکاران توانستیم در سال 98 به استانداردهای لازم جهت اخذ 4 ستاره برسیم.

در این  جلسه که مدیران بخش تولید کارخانه عقاب افشان حضور داشتند مدیر کنترل کیفیت، رئیس کنترل کیفیت، مدیر تضمین کیفیت به ارائه گزارش پرداخته و از برنامه ها و اهداف گروه جهت ارتقاء کیفیت محصولات خود زارشی ارائه دادند.

 

 

ضایع شدن دستمزدکاپیتانها زحمت کش....

کم وزیاد با مشکلات شغل رانندگی آشناهستیم وتجربه سفر باماشین شخصی راداشته ایم و می دانیم که زمان سفر باماشین شخصی دررانندگی جاده چه استرسی به ما وارد شده است این راهم می دانیم که خواب بیداری درجاده چه قدر سخت وفرسوده کننده است اگر بااتوبوس مسافرت رفته باشیم درهنگام رسیدن به مقصد احساس خستگی راداریم با این حال که فقط مسافربوده ایم  یک راننده اتوبوس مسولیت چندین مسافر رادارد تا مقصد به سلامت برسد یک کاپیتان ساعت 10 شب پشت فرمان اتوبوس می نشیند تا6 صبح آیا کاپیتان ازلحاظ روحی وجسمی دچارمشکل نمیشود بهترین ساعت خوابیدن رااز دست داده است به امید اینکه یک لقمه نان حلال به دست خانواده اش برساند دربعضی ازمواقع شاهد ضایع شدن حق کاپیتان ازسوی مالک اتوبوس هستیم وکاپیتان با دست خالی وسرشار از خستگی واسترس به خانه بر میگردد نبود نظارت بروی دستمزد کاپیتان از طرف شرکت مسافربری یا واحد های مربوط  باعث چنین مشکلاتی میشود بانظارت دقیق درست وکارشناسی شده هیچ مالکی جرات چنین حقی رابه خود نمیدهد تا کد خدامنشی به کاپیتان حقوق بدهد درنسل جدید شاهد کمتر شدن افراد وارد به این حرفه هستیم درصورت بازنشسته شدن نسل قدیم نسل جدیدباید جایگزین شود که تعدادشان کم هستن

یک از کارشناسی دقیق و درست اجباری شدن نصب سپهتن برروی اتوبوسهای بین شهری بوده است بااجرایی شدن چنین طرحی شاهد کمتر شدن تصادفات اتوبوسها جاده ای شده است  وهم چین طرح هایی باید برای دستمزد وشرایط حق حقوق کاپیتانها زحمت کش تعریف شود

یکی از طرح های خوب دیگر که درحرفه رانندگی حرفه ای تعریف شد واجرایی هم شده است وجلوگیری ازورود دیگر حرفه ها به این حرفه بوده است که به صورت پاره وقت دراین حرفه کارمیکردند

درحال حاضر کسی بازنشسته است نمیتواند هوشمند مسافربری وباربری دریافت کند که طرح خوبی بوده است

باید طرح هایی برای جلوگیری از ضایع شدن دستمزد کاپیتان تعریف بشود

 مثلا درزمان ندادن حق وحقوق کاپیتان

اتوبوس نتواند مجوز سرویس بعدی رابگیرد هم چین طرحی اجرایی شده است راننده  اتوبوس بامراجعه به دفترحمل ونقل یاانجمن مسافربری ترمینال میتواند باشکایت ازشماره پلاک اتوبوس جلوی صورتحساب اتوبوس مربوطه رابگیرد  واتوبوس نمیتواند سرویس برود تا حق حقوق کاپیتان را بدهد وحمل ونقل موظف است پیگیر شکایت کاپیتان باشد که ازطرح های خوب اجرا شده است

 یا شرکت مربوطه مسافربری موظف به پرداخت حقوق کاپیتان براساس تعرفه مشخص وکارشناسی شده  بر اساس بعد مصافت تعریف شودودستمزد راکاپیتان از شرکت بگیرد که هم چین طرحی اجرایی نشده است

دراین حرفه سخت رانندگی بین شهری ضایع شدن دستمزد کاپیتان واقعا غیرقابل قبول می باشد......