به سایت بزرگ.اتوبوس./همسفرجاده/hamsafarjade/خوش آمدید
به سایت بزرگ.اتوبوس./همسفرجاده/hamsafarjade/خوش آمدید

به سایت بزرگ.اتوبوس./همسفرجاده/hamsafarjade/خوش آمدید

bus

نگاهی به اسکانیا کلاسیک...

اتوبوس های اسکانیا کلاسیک، به همراه رقیب مستقیم خود یعنی ولوو B12TX ، آغازگر روندی جدید در سیستم حمل و نقل کشورمان بودند. این اتوبوس ها، به تجهیزات ایمنی بیشتری مجهز بودند، ظاهر بهتری داشتند، و از همه مهم تر گیربکس اتوماتیک الکتریکی داشتند که رانندگی و کنترل وسیله نقلیه را برای راننده بسیار آسان می نمود.
این مدل که دو نسل قبل اسکانیا 4212 محسوب می شود، در ایران با نام اسکانیا کلاسیک مونتاژ شده و به بازار عرضه گردید. اسکانیا کلاسیک به واسطه بهره مندی از موتور قدرتمند شش سیلندر 420 اسب بخاری، توانست به سرعت در بین رانندگان محبوب شود و البته همچنان هم محبوب است. لازم است بدانید حداکثر گشتاور این پیشرانه شش سیلندر 12 لیتری، معادل ٢٠٠٠ نیوتن متر است که در دور پایین ١١٠٠ تا ١٣٠٠ بدست می آید.
گیربکس اسکانیا کلاسیک GR 875 R Scania نام دارد که هشت دنده جلو ارایه می دهد و قابلیت تعویض دنده به صورت دستی را نیز دارد. این گیربکس اتوماتیک مجهز به سیستم هشدار هوشمندی است که در مواقع وارد شدن بار بیش از حد بر کلاچ، از بروز فاجعه در مجموعه انتقال قدرت جلوگیری می کند. همچنین این اتوبوس مجهز به کروز کنترل بود که در آن زمان یک آپشن تازه و نوآورانه برای رانندگان محسوب می شد

.

اسکانیا کلاسیک

ا سیستم تعلیق اسکانیا کلاسیک به صورت دو عدد بالشتک هوای فشرده (خمره ای باد) و دو عدد کمک فنر در هر دو محور جلو و عقب است. در سوی دیگر، مزیت عمده اتوبوس های اسکانیا نسبت به سایر رقبا، استهلاک کم و هزینه های نگهداری پایین تر است.
دوران خوش فروش اسکانیا کلاسیک به پایان رسید و شرکت سازنده یعنی عقاب افشان، چندی بعد نسل بعدی  را با نام اسکانیا مارال به بازار ارایه کرد که از ظاهر بهتر، تجهیزات ایمنی و رفاهی پیشرفته تر، و استاندارد آلایندگی یورو4 بهره می برد.

نظرات 2 + ارسال نظر
آرین از دوستان همسفر جاده جمعه 5 شهریور 1400 ساعت 01:53 ب.ظ

اسکانیا کلاسیک از نظر سیستم تعلیق نرم ترین اتوبوس کشور هست

نرم ترین سیستم تعلیق مان کلاسیک وامپراطور بی۹ درسا

آرین دوشنبه 9 فروردین 1400 ساعت 11:00 ب.ظ

من تجربه سفر با کلاسیک را داشته ام ، اتوبوس خوبیه یک اطلاعات دیگر هم من به شما بدم که نوع موتور اسکانیا کلاسیک ( DC 1206 scania ) هستش

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد