ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 |
شرکت تولیدی و صنعتی عقابافشان اخیراً در اطلاعیهای به همه مالکان و رانندگان محصولات این شرکت درباره برخی افراد سودجو که اقدام به دستکاری سیستم ادبلو اتوبوسهای اسکانیا میکنند، هشدار داده است. در این اطلاعیه آمده است: «بدین وسیله به اطلاع همه مالکان و رانندگان اتوبوسهای اسکانیا میرساند که اخیراً مشاهده و گزارش شده است، فرد یا افرادی با عنوان کارشناس فنی یا پرسنل نمایندگیهای شرکت عقابافشان با مراجعه به ترمینالها و یا تماس با مالکان و رانندگان در رابطه با قطع مدار سیستم ادبلو ?
شرکت تولیدی و صنعتی عقابافشان اخیراً در اطلاعیهای به همه مالکان و رانندگان محصولات این شرکت درباره برخی افراد سودجو که اقدام به دستکاری سیستم ادبلو اتوبوسهای اسکانیا میکنند، هشدار داده است.
در این اطلاعیه آمده است: «بدین وسیله به اطلاع همه مالکان و رانندگان اتوبوسهای اسکانیا میرساند که اخیراً مشاهده و گزارش شده است، فرد یا افرادی با عنوان کارشناس فنی یا پرسنل نمایندگیهای شرکت عقابافشان با مراجعه به ترمینالها و یا تماس با مالکان و رانندگان در رابطه با قطع مدار سیستم ادبلو در قبال دریافت مبلغی اقدام به انجام این کار میکنند. لذا به اطلاع مالکان و رانندگان محترم میرساند، در صورت مشاهده چنین مواردی هرچه سریعتر موضوع را به مرکز خدمات پس از فروش شرکت عقابافشان اطلاع دهند تا اقدامات بعدی صورت گیرد. مرکز خدمات پس از فروش شرکت عقابافشان همچنین در این اطلاعیه اعلام کرده است که انجام چنین کاری غیرقانونی است و عواقب آن برعهده مالک اتوبوس خواهد بود.
در همین ارتباط «کالسکهسبز» با هدف روشنتر شدن جزئیات فعالیت این افراد سودجو و عواقب چنین کاری با مهندس محسن نوروزی، مدیر مرکز خدمات پس از فروش شرکت عقابافشان، به گفتگو پرداخته است که متن آن را در ادامه میخوانید:
یورو 4 مصوبه هیأت دولت و سازمان استاندارد است
مهندس نوروزی با تأکید براینکه تولید خودروها در کشور براساس استاندارد یورو 4 مصوبه نهادهای بالادستی است، اظهار کرد: اینکه خودروسازان موظفند خودروها را با استاندارد آلایندگی یورو 4 تولید کنند، مصوبه هیأت دولت، وزارت صنعت، سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت از محیط زیست است و این کار هیچ ارتباطی به خودروساز ندارد. به طور کلی، تولید خودروها با استاندارد یورو 4 با نیت کاهش آلایندگیهای خودروها به یک قانون تبدیل شده است و مکانیسم آن هم به این شکل است که دود خارج شده از اگزوز خودروها به جای CO و CO2 به وسیله سیستم ادبلو به ازت و آب تبدیل شود که برای محیط زیست آسیبی به دنبال نداشته باشد.
افراد سودجو و متفرقه پشت قضیه هستند
وی با اشاره به اینکه تولید اتوبوس با استاندارد آلایندگی یورو 4 هزینه بسیاری برای شرکتهای اسکانیای سوئد و عقابافشان به همراه داشته است، ادامه داد: حال که کشور ما به چنین فناوریای دست یافته و هزینههای دستیابی به آن را هم پرداخت کرده است، چرا یکسری آدم بینام و نشان و البته متفرقه با دستگاههایی که احتمالاً به صورت قاچاق وارد کشور شدهاند باید این سیستم بهروز را از مدار فعالیت خودرو حذف کنند؟! سیستم ادبلو، نقش بسیار زیادی در کاهش آلودگی محیط زیست دارد و نباید اجازه چنین خودسریهایی را به افراد سودجو داد.
مدیر مرکز خدمات پس از فروش شرکت عقابافشان با اشاره به اینکه قطع مدار سیستم ادبلو، عواقب بسیار نامطلوبی برای محیط زیست و موتور اتوبوسها به همراه دارد، گفت: وقتی افراد متفرقه با دستکاریهای نرمافزاری، سیستم ادبلو را از مدار اتوبوسی حذف میکنند، موتور آن اتوبوس دیگر یورو 4 نخواهد بود و مهمتر اینکه از موتورهای یورو 3 هم آلایندگی بیشتری خواهد داشت و محیط زیست را بیشتر در معرض خطر قرار خواهد داد؛ ضمن اینکه موتور اتوبوسی که سیستم ادبلو آن حذف میشود دچار مشکل میگردد و هزینههای بسیاری را برای مالکان به دنبال خواهد داشت.
نهادهای نظارتی توجه کنند
مهندس نوروزی با تأکید براینکه شرکت عقابافشان ابزار اجرایی برای برخورد با این افراد را در اختیار ندارد، از نهادهای نظارتی خواست جلو فعالیت این سودجویان را بگیرند. وی افزود: باید نهادهایی مثل پلیس، سازمان صنعت و معدن استانها، سازمان استاندارد و یا هر نهاد مسؤول دیگری که میتواند در این زمینه پای کار بیاید و مانع از این بیقانونیهای زیانبار شود.
وی در پاسخ به این سؤال که چرا مالکان و رانندگان اتوبوسها اجازه چنین کاری را به این افراد میدهند، گفت: ادبلو مثل گازوئیل در اتوبوس مصرفی است و بین 2 تا 5 درصد گازوئیل در اتوبوس ادبلو مصرف میشود. برای مثال، یک اتوبوس از تهران تا مشهد یک گالن ادبلو مصرف میکند که 30 هزار تومان قیمت دارد. مالکان و رانندگان اتوبوسها برای اینکه این 30 هزار تومان را صرفهجویی کنند، دست به چنین کاری میزنند که اصلاً به صلاحشان نیست.
عملکرد رضایتبخش خدمات پس از فروش عقابافشان در ایام نوروز
مدیر مرکز خدمات پس از فروش شرکت عقابافشان همچنین درباره عملکرد این بخش در تعطیلات نوروز سال 98 نیز گفت: ما معتقدیم که خدمات در بخش حمل و نقل عمومی و مخصوصاً حمل و نقل مسافری تعطیلی ندارد و بر همین اساس ما برنامهریزی کردیم تا در تمام روزهای تعطیلات عید نوروز پرسنل خود را در حالت آمادهباش قرار دهیم و در سراسر کشور به اتوبوسهای تولیدی شرکت عقابافشان خدماترسانی کنیم. خوشبختانه در این مدت آمار پذیرش مرکز و نمایندگیهای استانی شرکت نشان از مراجعه متعدد و خدماترسانی همکاران ما به مالکان و رانندگان اتوبوسهای اسکانیا دارد که از همه آنها تشکر میکنم.
سلام منون ازسایت جالب وپرتنوع من بابان ماشین داراست عاشق اتوبوس هستم خیلی ازمطالب سایتتان استفاده کردم
........سلام خواهش میکنم .....ه
سلام
واقعاسایت به روز پرمحتوادارین ممنون از زحمات شما
سلام متعلق به عاشقان اتوبوس هست