به سایت بزرگ.اتوبوس./همسفرجاده/hamsafarjade/خوش آمدید
به سایت بزرگ.اتوبوس./همسفرجاده/hamsafarjade/خوش آمدید

به سایت بزرگ.اتوبوس./همسفرجاده/hamsafarjade/خوش آمدید

bus

طراحی بدنه اتوبوس؟

شاید این جمله به گوش شما آشنا هست که می‌گویند «نیاز، مادر اختراع است». احتمالا این جمله بدین معنا است که ایده‌ای به وجود نمی‌آید، مگر آنکه نیاز به آن حس شود. صنعت خودرو‌سازی نیز از این قاعده مستثنی نیست، طراحان خودرو و سازندگان در این صنعت در تلاش هستند تا خودرو‌هایی طراحی و تولید کنند تا نیاز مردم را برطرف سازد. علاوه بر در نظر گرفتن نیاز‌های مردم، طراحان سعی می‌کنند تا طرح‌هایی که می‌دهند کاربردی، قابل اطمینان، مدرن باشد و همچنین با طرح‌های قبلی فرق بکنند تا بتواند مورد تایید اکثریت مردم قرار بگیرد.

در دنیای امروز، انسان‌ها به نقش پر اهمیت طراحی و ساخت خودرو، در تمامی مراحل زندگی پی برده‌اند و این مسئله تا جایی پیشرفت کرده است که دیگر به وسیله نقلیه نه تنها به عنوان ابزاری برای جابه جایی، بلکه فراخور سطح اجتماعی، به آن به عنوان یک عامل سازنده پرستیژ و یک اثر هنری نگاه می کنند.

در مبحث طراحی اتوبوس ، یکی از تعاریف مهمی که باید اول از همه بدانیم کلمه “استایل” است. استایل شیوه بیان احساس و تفکر طراح و انتقال آن به واسطه زبانی به نام محصول است که معمولا بسته به عواملی چون کارکرد، ارگونومی، فرهنگ، اقتصاد و زیبایی قابل تغییر است.

سازندگان و طراحان خودرو باید این مسئله را در نظر داشنه باشند که پدید آوردن و راندن اتومبیل پدیده‌ای است که ارتباط با اجتماع را در آن نمی‌توان نادیده گرفت. با این حال، اگر بازار نتوانند طراحی اتوبوسی را دوست داشته باشند، هر چقدر هم که آن برای محیط‌زیست بی‌ضرر یا برای جامعه مناسب باشد، آن را نخواهند خواست (عدم خرید).

چگونگی یک طراحی اتوبوس بین شهری

همه چیز برای طراح خودرو با یک ایده شروع می‌شود اما این ایده امکان دارد تا وقتی که طرح به مرحله نهایی خود برسد، تغییرات بسیاری کند. یکی از مسائل مهم تاثیرگذار در طراحی خودرو بخش بازاریابی آن است که بدانیم هدف این طرح برای تولید در چه منطقه یا در چه برهه‌ای از زمان است که بدانیم بازار هدف چه طراحی را بیشتر قبول می‌کند.

نقطه اوج هر طراح این است که بتواند با وجود محدودیت‌هایی که توسط دپارتمان‌های بازاریابی و مهندسی تعیین شده است و با رعایت کلیه قوانین و استانداردهای مورد نظر از قبیل ایمنی، راحتی و غیره اتومبیلی زیبا، شکیل و در عین حال جدید ارائه دهد که محدودیت قیمت تعیین‌شده را نیز رعایت کند و سلیقه عمومی را راضی کند و ضمناً از فروش خوبی نیز برخوردار باشد.

در طراحی خودرو این نکته را هم باید در نظر گرفت که عرضه مدل جدیدی از خودرو به بازار، از تصمیم‌گیری تا عرضه به بازار حدوداً ۵ سال به طول می‌انجامد. به دلیل همین محدودیت‌هاست که دست طراحان همیشه برای ارائه طرح‌های خارق‌العاده و شگفت‌انگیز، یا به بیان درست‌تر خلق همان طرح‌های آزادانه‌ای که خودشان می‌خواهند، بسته است.

به طور کل از لحاظ فنی پروسه طراحی خودرو شامل  طراحی مفهومی، طراحی اجزا، ساخت مدل اولیه کامپیوتری و رندرهای کامپیوتری و در نهایت مدل سازی به صورت ماکت است.

پس از تمام شدن پروسه‌ طراحی، طرح آماده شده از لحاظ فنی توسط مهندسین تجزیه تحلیل می‌شود که اگر این مرحله به خوبی گذرانده شود به مراحل تولید خواهد رسید.

دربحث طراحی اتوبوس های بین شهری بحث طراحی داخل سالن درطراحی ها بیشتر ازطراحی بیرون درنظرگرفته شده است به علت اینکه بیشتر زمان  افرادباید درداخل سالن اتوبوس سپری کنند

وباورودمحصول به بازار  سازنده متوجه میشود طراحی چه تاثیر زیادی درفروش محصول دارد

نظرات 1 + ارسال نظر
Mm سه‌شنبه 18 خرداد 1400 ساعت 10:12 ب.ظ

ممنون

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد