به سایت بزرگ.اتوبوس./همسفرجاده/hamsafarjade/خوش آمدید
به سایت بزرگ.اتوبوس./همسفرجاده/hamsafarjade/خوش آمدید

به سایت بزرگ.اتوبوس./همسفرجاده/hamsafarjade/خوش آمدید

bus

مزیتهای سفر با اتوبوس؟

اکثر سفر ها در ایران و حتی در کشور های توسعه یافته مانند ایالات متحده با اتوبوس انجام میشود.  اتوبوس یک وسیله حمل و نقل مناسب است.همچنین تقاضا برای سفر با اتوبوس زیاد است. اما  زمانی که مجله یا بلاگ های مسافرتی را جستجو میکنید،  بیشتر تبلیغات شرکت های هواپیمایی به چشم میخورد.

به نظر میرسد شرکت های مسافرتی و رسانه از شگفتی ها و نوآوری های سفر با اتوبوس در ایران آگاه نیستند. به خصوص اگر بخواهیم با توجه صنعت توبوسرانی را با صنعت هواپیمایی مقایسه کنیم. به راحتی در می یابیم که اتوبوسرانی با سرعت بیشتری در حال توسعه است.به همین دلیل است که هر ساله به کیفیت سرویس های اتوبوسی افزوده می شود.

در این مقاله بررسی می کنیم که چرا سفر با اتوبوس میتواند گزینه ی مناسب تری نسبت به سفر هوایی داشته باشد.

۱٫ نیازی نیست نکات امنیتی بی پایانی را رعایت کنی

ما می دانیم که امنیت برای پرواز بسیار مهم است. و اینکه تمامی کنترل های امنیت فرودگاه جهت تامین سفری بی خطر برای مسافران است.

-دردسر در در اوردن کمر بند و ساعت و سایر آشیای فلزی و پوشیدن مجدد آنها

-در آوردن لب تاپ و وسایل الکتریکی از کیف و قرار دادن آنها در سبدی جدا

خوشبختانه این مشکلات در سفر با اتوبوس وجود ندارد.

  1. نیازی نیست زود تر در ترمینال حاضر بشیم

برخی از دوستانم به من می گوینتد سفر با هواپیما خیلی سریع تر است. اما سوال من اینجاست که به چه ارزشی؟

این یک حدس و گمان نیست. به مثال زیر توجه کنید:

من قصد مسافرت از تهران به رشت را داشتم و می دانستم که از ۱ ساعت قبل باید در فرودگاه باشم. خانه ی من در شرق تهران است. هم مسیر دور بود هم ترافیک همیشگی تهران، همه ی اینها باعث شد من ۲ ساعت قبل از پرواز حرکت کنم. راس ساعت در هواپیما بودم، به علت ترافیک خطوط هوایی، هواپیما ۴۵ دقیقه بعد از سوار شدن ما شروع به حرکت کرد (شانس آوردم که پرواز تاخیر نداشت). یک ساعت و ربع در هوا بودم. در آخر هم به فرودگاه بین المللی رشت رسیدیم که خارج شهر است.

این سفر برای من نزدیک به ۴٫۵ ساعت به طول انجامید.  پر از استرس، تحرک و هزینه!

اما در سفر با اتوبوس، سر ظهر که ترافیک نسبتا روان بود، نزدیک ترین بلیط را در اینترنت خریداری کردم . با بی ار تی بعد از ۱۵ دقیقه ترمینال بیهقی بودم و ۵ دقیقه بعد خیلی خوشحال سوار اتوبوس شدم و ترمینال رشت پیاده شدم.

سفر با اتوبوس برای من ۵٫۵ ساعت طول کشید ولی خب نه تاخیری بود و نه استرس خاصی و نه اینکه مجبور بشوم ساعت و کمربند و کفشم را یک بار در فرودگاه در بیاورم، از گیت رد بشوم، و دوباره بپوشم.

  1. سفر با اتوبوس ارزان تر است

نه تنها کلا بلیط های اتوبوس ارزان تر هستند. بلکه اکثر شرکتهای اتوبوسرانی و مسافربری تقریبا برای تمامی مناسبات های داخلی و اعیاد و تعطیلات، تا ۴۰% تخفیف دارند.

بلیط هواپیما در ایران نسبتا گران است حتی لحظه آخری ها. در زمان تعطیلات و فصل های داغ مسافرتی بلیط گران تر هم میشود. این در حالی ست که حتی آشامیدن و خوردن غذا در فرودگاه بسیار پر هزینه است و اکثر چیز‌ها گرانتر بفروش میرسند. تاکسی های فرودگاه هم که دیگر جای خود دارند.

سرگرمی در اتوبوس

  1. سرگرمی بیشتر، حتی اینترنت رایگان!

هم اکنون اکثر سرویس های خوب شرکت های مسافربری خدمات رفاهی مانند پنل پخش فیلم و موزیک و اینترنت در طول مسیر را برای شما فراهم میکنند.

  1. کیف شما گم نمیشود و سالم می ماند.

شاید خیلی از ما ها تجربه گم کردن کیف خود در بار هواپیما را داشته باشیم. برخی اوقات پیدا کردن و ارسال کیف یک هفته طول می کشد. ولی سیستم حمل بار اتوبوش بسیار ساده است و کیف شما همراه شما خواهد بود. همچنین دیگر نیازی نیست که نگران سلامت و یا امنیت چمدان خود باشید.

سفر راحت با اتوبوس

  1. برای سفر با اتوبوس نیازی به برنامه ریزی دقیق نیست.

افرادی که زیاد سفر هوایی می کنند برای گرفتن بلیط ارزان و به صرفه تر باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشند و ساعت حرکت خود را به ناچار عوض کنند و یا استرس بلیط لحظه آخری را به جان بخرند. این درحالی است که تخفیف های سامانه آنلاین اتوبوسرانی برای تمامی ساعت ها و سرویس ها قابل مشاهده است.

  1. دسترسی، دسترسی، دسترسی

اصولا فرودگاها به خاطر آلودگی صوتی در اطراف شهر ساخته می شوند. این در حالی است که ترمینال ها اصولا پایانه های اتوبوس، تاکسی و بی ار تی هم هستند و دسترسی به آنها بسیار راحت و سریع است.

  1. در سفر با اتوبوس شما با مسیر همراه هستید.

یکی از جنبه های خوب مسافرت خود مسیر هست. دیدنی های طبیعت، کوهها و دشت ها چیزهایی هستند که در زندگی شهری و روزمره فرصت دیدن آنها را نداریم. هر چند دید هواپیما هم زیباست ولی اکثرا ما بالای ابرها برواز می کنیم.

هواپیما خیلی وقت ها تنها گزینه و بهترین گزینه برای سفر است. اما در مورد سفر های کوتاه تر و داخلی اتوبوس می تواند گزینه ی بهتری باشد.

توسعه سریع صنعت اتوبوس رانی در ایران باعث افزایش امکانات رفاهی برای مسافران شده است. دیگر از اتوبوس های پر صدا و آلوده خبری نیست. اکثر سرویس های وی ای پی هستند و امکانات متنوعی را ارائه می دهند. صندلی های بزرگ و راحت، اینترنت مسیر، رسانه برای سرگرمی و …

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد