آیا شما هم احساس خستگی می‌کنید و فکر می‌کنید که بیش از اندازه در زندگی کار کرده‌اید و نگرانی‌ها را تحمل کرده‌اید؟ شما حتی به این فکر کرده‌اید که برای مشاوره به یک مرکز روان‌درمانی مراجعه کنید اما حتی توان انجام این کار را هم ندارید! چه در این کار موفق باشید یا نه، یک راه قدیمی وجود دارد که تجربه‌کردنش هیچ‌وقت بد نیست: سفر جاده‌ای؛ مخصوصا وقتی اگر در کنار دوستان نزدیک‌تان انجام شود.

بله این سفر است که به شما اجازه می‌دهد تا از روزمرگی‌های کسل‌کننده زندگی فرار کنید. شما با رفتن به مسافرتی زمینی این شانس را دارید تا بیشتر ببینید، بیشتر تجربه کنید و بیشتر قدردان بقیه باشید. در عصر اینترنت و گوشی‌ها و تبلت‌ها و جایی که تمام اعمال روزانه ما از غذاخوردن تا ساعت‌های استراحت‌مان دور از خانواده برنامه‌ریزی می‌شوند، شاید این بهترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم. بنابراین با تجربه یک مسافرت زمینی همراه دوستان‌تان، مخصوصا اگر به اندازه کافی دیوانه باشند، بهترین‌ لحظات زندگی‌تان را تجربه کنید!

نه مشکلات مالی نه هیچ‌چیز دیگری واقعال مشکل نیستند. همان‌طور که گفته شده " وقتی اراده وجود داشته باشد، راه خودش را نشان می‌دهد". پس اگر شما هم خودتان را درگیر این هدف کنید، را‌ه‌های خلاقانه‌ای پیدا می‌کنید تا در بهترین ممکن برنامه‌هایتان را اجرا کنید، بدون آنکه پول زیادی هم برای آن خرج کنید.

با وجود این همه فایده اگر هنوز قانع نشده‌اید 5 دلیلی که چرا حتما باید مسافرت زمینی را تجربه کنید در ادامه ارائه می‌کنیم:

1.فرصتی که از آن استفاده کنید

همان‌طور که در بالا گفته شد، شما این فرصت را دارید تا از تمام بخش‌های استرس‌زای زندگی‌تان فرار کنید و نفس آسوده‌ای پر از هوای تازه بکشید. شما این فرصت را دارید تا بتوانید زندگی را متوقف کنید و واقعا در آن زندگی کنید. بدون اینکه نگران ساعت‌های تلف‌شده و کارهای بی‌شماری باشید که باید انجام‌شان می‌دادید. به این ترتیب زمان دوست شما می‌شود نه دشمن؛ اتفاقی که اگر بیفتد شما را به سلامتی روحی می‌رساند که به آن نیاز دارید.

2.فرصتی برای بیشتر دیدن کشورتان

نفس آسوده‌ای بکشید و خودتان را در دنیایی جستجو کنید که سرشار است از زیبایی‌ها و شگفتی‌ها. ما اغلب بیش از اندازه در مشکلات زندگی‌مان غرق می‌شویم. مشکلات زندگی و همین‌طور مشکلاتی که اغلب بیشتر به ما آسیب می‌زنند و ترس از آینده‌ی خودمان و فرزندان‌مان را به وجود می‌آورند. با این حال اگر ما به طور مداوم دنبال بدترین شرایط باشیم، نهایتا به همان خواهیم رسید. به قول پدرم اگر در چیزی دنیال شیطان باشید، آن را پیدا خواهید کرد.

اگر تنها فایده‌ی این مطلب تنها گذاشتن شما با این فکر باشد، باز هم در کارمان موفق بوده‌ایم: اجازه ندهید که ترس و منفی‌بافی قوانین ذهنی و احساسات شما را تعیین کنند. این کار باعث می‌شود تا در تمام جنبه‌های زندگی عقب بیفتید و حقیقت تلخی هم هست که باید گفت؛ هیچ‌کس واقعا نمی‌خواهد به آدم بدبینی که در مورد همه‌چیز منفی‌بافی می‌کند ارزش و اعتنا قائل باشد.

خیلی جاده‌ها هستند که در آن سفر نکرده‌ایم، خیلی اقیانوس‌ها هستند که آن‌ها را ندیده‌ایم و بسیار جنگل‌هایی هستند که در آن‌ها ماجراجویی نکرده‌ایم و خیلی آدم‌هایی که هنوز آن‌ها را ندیده‌ایم.

3.فرصت برای دیدار با آدم‌های جدید

هیچ‌چیز به اندازه دیدار با محلی‌ها به زندگی ما حس و هیجان تزریق نمی‌کند. نشست و برخاست با آدم‌های مختلف و کسب مهارت‌های متفاوتی مثل کمپ زدن یا موج‌سواری، افق‌های شما را گسترده می‌کند و در نهایت کمک می‌کند تا به آدم جدیدی تبدیل شوید.

شما نباید از گردشگرهایی که به کشورتان می‌آیند غافلگیر شوید. اینکه بتوانید با آدم‌های جدیدی از فرهنگ‌های مختلف گفتگو کنید به شما کمک می‌کند تا فهم و رشد شخصی بیشتری پیدا کنید؛ چیزی که باعث می‌شود بتوانیم خودمان را بیشتر در این دنیا پیدا کنیم. این دوستان جدید تنها این اجازه را نمی‌دهند که بتوانید بر آن‌ها تاثیرگذار باشید، بلکه آن‌ها هم نشانه و تاثیر خودشان را بر روی شما می‌گذارند.

4.فرصتی برای خلق خاطره‌هایی فراموش‌نشدنی

یک چیز هست که می‌توانید از آن مطمئن باشید: شما می‌توانید خاطره‌ بسازید و خیلی هم می‌توانید خاطره بسازید! وقتی شما تصمیم می‌گیرید تا کار آرامش‌بخشی مثل خوردن یک دمنوش خوش‌طعم یا شیرجه‌زدن در دریا را انجام دهید، یا هر کار دیگری؛ خاطره‌هایی می‌سازید که می‌توانند در سرتاسر عمرتان دوام بیاورند. این خاطره‌ها کمک می‌کنند تا در پستی و بلندی‌های زندگی دوام بیاورید. این خاطره‌ها لبخند به چهره‌تان می‌آورند و کاری می‌کنند که یک دفعه به خودتان بیایید و ببینید که دارید برای سفر زمینی بعدی‌تان برنامه می‌ریزید.

این مسافرت‌ها می‌توانند لحظاتی را خلق کنند که بگویید: " می‌دونی چیه؟ من خیلی خوش‌شانسم. زندگی زیبایی دارم و اون رو با آدم‌های زیبایی هم شریک می‌شم."

5.از زندگی‌ قدردانی دریافت می‌کنید

بله شما جاهای جدیدی را می‌بینید، با آدم‌های جدیدی ملاقات می‌کنید و چیزهای جدیدی می‌آموزید. بله شما باید خاطراتی داشته باشید تا در طول زندگی‌تان دوام داشته باشند و دوستانی بیابید که در سراسر عمرتان به آن‌ها اعتماد داشته باشید. اما این همه‌چیز نیست: شما می‌توانید طلوع و غروب خورشید را هر روز دنبال کنید. آخرین باری که از غروب دل‌انگیز خورشید لذت برده‌اید را به یاد می‌آورید؟ آخرین باری که بی‌دغدغه نفس عمیقی کشیده‌اید و هوای تازه را وارد شُش‌هایتان کرده‌اید چطور؟

این لحظات بهشتی به شماحس قدردانی از تمام چیزهایی که زندگی بهتان عرضه کرده را می‌بخشد. این مسافرت شما را آرام می‌کند و نشان می‌دهد که چه مسائلی در دنیا واقعا شایسته‌ی اندیشیدن هستند.

این دنیای شما است که مثل موسیقی پخش می‌شود بی‌آنکه لحظه‌ای توقف کند یا بایستد. حتی قابلیت جلوکشیدن هم در آن وجود ندارد (مهم نیست که چه‌جور زندگی‌یی باشد). ما مجبوریم تا زندگی کنیم پس بیایید از آن لذت ببریم!