به سایت بزرگ.اتوبوس./همسفرجاده/hamsafarjade/خوش آمدید
به سایت بزرگ.اتوبوس./همسفرجاده/hamsafarjade/خوش آمدید

به سایت بزرگ.اتوبوس./همسفرجاده/hamsafarjade/خوش آمدید

bus

راننده خوب کیست؟

تعریف راننده : به فردی اطلاق می شود که توانایی و مهارت راندن وسیله نقلیه موتوری را داشته باشد. این مهارت با آموزش و تمرین بدست می آید.

تعریف راننده گی : رعایت اصول قوانین و  قواعد  امکانات مکانیکی یک دستگاه خودرو وبکارگیری صحیح  مثل گاز، ترمز، کلاچ، فرمان، راهنما و آینه های ماشین، در یک مسیر مشخص شده توسط راننده را راننده گی گویند.

قوانین ومقررات در همان کلاسهای اولیه توسط مربیان آموزشی به راننده گان آموزش داده میشودوبا تمرینهای مستعمر راننده گی ، یک راننده میتواند یک خودرو رادر جاده هدایت کند اما آیا ما یک راننده خوب شده ایم ؟ خیرتا زمانی که ما با جاده به زبان خودش حرف نزنیم وزبان جاده رانفهمیم راننده خوبی نیستیم زبان جاده پلاکها ، نوشته ها وتصاویری که توسط پلیس  راهنمایی وراننده گی نصب نموده اند میباشد وما ملزم به رعایت این نوشته ها وتصاویر هستیم واولین حرکت ما رعایت سرعت مجاز درجاده میباشیم. ما باید بدانیم شان و رفتار یک راننده خوب کدام است. باید بلد باشیم در طول مدت رانندگی، شبیه به هر جای دیگری، رفتارهای مناسب و درست داشته باشیم تا راننده های دیگر و تمام آن اتومبیل هایی که کنار ما در خیابان ها و جاده ها هستند، از خطراتی که رفتار نادرست ما تهدیدشان می کند، جان سالم به در ببرند. واقعیت این است که تا وقتی رفتار رانندگی را یاد نگیریم، حتی اگر قهرمان مسابقات رالی هم باشیم، باز هم یک راننده خوب نیستیم.

مربی های کلاس آموزش رانندگی، در همان جلسه اول یک درس مهم به شاگردانشان می دهند؛ هیچ راننده ای در اطراف شما درست رانندگی نمی کند و شما باید خودتان مواظب رانندگی اشتباه راننده های دیگر باشید. این نکته شاید در همان جلسه اول و روزهای اول رانندگی، مهم و منطقی به نظر بیاید اما به مرور شما را به راننده ای تبدیل می کند که همیشه خودش را محق می داند و ممکن است یک جاهایی با همین حق به جانب بودن، دردسرهای زیادی را درست کند. پس بیایید لحن مربی خود را در ذهن عوض کنید؛ شما مسئول ماشین خودتان و تمام اتومبیل های اطراف هستید. رفتار درست شما امنیت می آورد، اما حق اضافه ای به شما نمی دهد. پس طلبکار نباشید و اگر حین رانندگی اشتباهی کردید، یک معذرت خواهی ساده را فراموش نکنید.

مهارت ذهن :                                      

ذهن، به معنی فکر و عقل معنا شده است! اگر ذهن انسان نبود، شاید برخی از افکار و واقعیت هایی که اعتباری اند، وجود نداشتند. ذهن بیهوده نباید صرف پرداختن به موضوعاتی از قبیل غیبت، دروغ، دوگانه رفتار کردن و امثال آن شود.  طبیعتاٌ در آن صورت، انرژی لازم برای مدیریت سلول ها باقی نمانده و در ارسال پیام، اختلال ایجاد می شود. انرژی ذهن، بسیار با ارزش است و توانایی در کنترل این انرژی و به کار گیری آن در مسیری ارزشمند، باعث رشد و ارتقای انسان می گردد.

داشتن این مهارت در حین رانندگی به ما کمک می کند تا ذهن خود را در یک مسیر مشخص،  هدایت و مدیریت نمائیم. ذهن را نباید در رانندگی با افکار و اعمال مختلف، بیهوده مشغول کرد و انرژی آن را صرف صحبت کردن با سرنشینان خودرو یا تلفن همراه  نمود! انرژی ذهن باید صرفاً به رانندگی معطوف شده تا بتوان در زمان لازم، آن را به کار گرفت و در مقابل  خطرات و موانع، عکس العمل مناسب داشته باشیم.

علت اصلی بروز حوادث رانندگی این است که راننده حین رانندگی، کنترل ذهن خود را از دست داده و تنها جسم او در حال کنترل خودرو بوده است. بعضی از رانندگان، در حین رانندگی به همه چیز فکر می کنند به جز رانندگی! توجه داشته باشید رانندگی عمل ذهن است و جسم، پس هر دو مکمل یکدیگر هستند، داشتن مهارت ذهن، آن قدر مهم است که داشتن سلامت جسم مهم است.

بنابراین مهارت ذهن، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از حوادث دارد، آن چنان که افرادی که دارای این مهارت هستند، هیچ زمان دچار حادثه نخواهند شد.

     دو اصل مهم :     مهارت کنترل خودرو       ***        مهارت کنترل رفتار

از نظراستادان رانندگی یک هنر است:

فرمان در دست راننده، به مانند آن قلمی است که نقاش در دست گرفته و با آن زیبایی خلق می کند.

ترمز زیر پای راننده، مثال آن انسانی است که با هوشیاری تمام، بر هواهای نفسانی غلبه می نماید.

گاز نیز در زیر پای راننده، به مانند فردی است که عقلش را بر احساسش غالب می داند.

علاوه بر موارد فوق، که دلایلی بر خلق زیبایی در رانندگی است، موارد دیگری را نیز می توان ذکر نمود:

ü      آیا آشنایی و رعایت قوانین و مقررات یک هنر نیست؟

ü      آیا احترام و رعایت حقوق دیگران نمی تواند یک هنر باشد؟

ü      آیا صبوری و بردباری هنگام رانندگی را در مقابل عصبانی شدن، نیش زدن و اخم کردن، نمی توان یک هنر محسوب کرد ؟

ü   آیا این زیبایی یک هنر نیست که از حق خود به خاطر دیگران بگذریم؟

ü  آیا شخصی را که با یک لبخند، به عابرپیاده یا راننده طرف مقابل خود راه می دهد، نمی توان یک هنرمند لقب داد؟

ü  آیا راننده ای را که به دلیل رعایت تمامی اصول و تکنیک های رانندگی، خود را از هرگونه حادثه به دور می دارد، نمی توان یک هنرمند دانست؟

شاید برخی این تصور را داشته باشند که هنرمند فقط یک بازیگر سینمایی، یک موسیقیدان، شاعر، خواننده و نقاش است.

در حالی که به طور کلی هنرمند به شخصیتی اطلاق می شود که دارای یک مهارت بوده و قوانین و مقرراتی را که در چارچوب آن مهارت وضع گردیده به طور کامل رعایت نماید.

نظرات 1 + ارسال نظر
میهن بلاگ سه‌شنبه 11 اسفند 1394 ساعت 06:34 ق.ظ http://enteghal2016.blogfa.com

سلام دوست خوبم
در صورتی که تمایل داشتین تا وبلاگتون رو به 1000 مدیر وبلاگ در میهن بلاگ معرفی کنم به سایت بنده مراجعه کنید. این کار فقط با قیمت ؟؟؟؟؟ انجام می شه
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد