به سایت بزرگ.اتوبوس./همسفرجاده/hamsafarjade/خوش آمدید
به سایت بزرگ.اتوبوس./همسفرجاده/hamsafarjade/خوش آمدید

به سایت بزرگ.اتوبوس./همسفرجاده/hamsafarjade/خوش آمدید

bus

دلایل موفقیت اتوبوس ولوو تی ایکس در زمان خودش

شرکت رانیران  که به عنوان یک شرکت صددرصد خصوصی از سال 1370 با تولید هزار دستگاه اتوبوس شهری B10M آغاز بکار کرد، با توجه به تامین بخشی از نیازهای روزافزون ناوگان ترابری جاده ای کشور ، به تولید اتوبوسهای بین شهری همت گماشت. 

شایان توجه این که با استفاده از آخرین ابداعات و نوآوریهای تکنولوژیک محصولات رانیران  از استاندارد آلایندگی EURO III & EURO II و قابل ارتقاء و انطباق با استاندارد EURO IV  برخوردار گردیده اند. 

رانیران  در ساخت و عرضه بدنه هایدک با ضریب استجکام و ایمنی بیشتر و تامین راحتی سرنشینان و همچنین تنوع در عرضه انواع اتوبوس , که اتوبوسهای مدل B7R و B12 و بوگی ( سه محور ) از آن جمله بوده اند سرآمد عرضه کنندگان مدلهای متنوع و زیبا و جدید اتوبوس به بازار ایران بوده است.
راه اندازی خط جدید تولید اتوبوسهای مدل
TX , نویدی دیگر از عرضه پیشرفته ترین و مجهزترین اتوبوس بین شهری روز اروپا توسط شرکت رانیران است.
محصول جدید
رانیران  ولوو (اتوبوس مدل TX ) به عنوان مدرنترین اتوبوس روز اروپا از ویژگیهای جدیدی چون ضدزنگ بودن شاسی نیز برخوردار است.
ویژگی شاسی   اتوبوس مدل
TX آن را از سایر مدلهای اتوبوس موجود در ناوگان حمل و نقل جاده ای ایران متمایز می کند. اتوبوس مدل TX با شرایط اقلیمی و آب و هوایی متنوع ایران سازگاری داشته و حتی در مرطوب ترین نقاط کشور و یا در سفرهای خارج از ایران ، شاسی آن با ویژگی STAINLESS یا ضدزنگ بودن از هرگونه گزند خودرگی و یا پوسیدگی مصون است . افزون برآن ، برای نخستین بار در ایران ، اتوبوسهای  TX به راحت ترین و پیشرفته ترین صندلیهای مبله و قابل انعطاف و  بهره مند از بالاترین استاندارد جهانی تجهیز شده و صندلی راننده نیز از میان پیشرفته ترین صندلیهای موجود در جهان انتخاب و بر روی این مدل نصب شده  است.
بی مناسبت نیست در اینجا به صورت خیلی خلاصه جلوه هایی از مشخصات فنی اتوبوس مدل
TX جهت استحضار جستجوگران ارائه شود :
1-قدرت موتور اتوبوس مدل
TX معادل 420 اسب بخاراست ، که موتوری بسیار نیرومند و کم مصرف بوده و راندمان آن بیش از 45 درصد است. این موتور به 24 سوپاپ دود و هوا مجهز است.
2-اتوبوس مدل 
TX به ترمزهای دیسکی با کنترل الکترونیکی مجهز است.
3-سیستم تعلیق مستقل چرخهای جلو موجب افزایش ایمنی و نرمی گردیده  ( مانند اتومبیلهای سواری ) و راحتی سرنشینان اتوبوس را فراهم می آورد.
4-فاصله تعویض روغن در اتوبوس
TX زیاد و طول عمر روغن طولانی تر است.
5-سیستم ترمز مدل
TX به ریتاردر با اثر ترمزی فوق العاده زیاد مجهز است . سیستم VOLVO EGS-VR نصب شده بر روی شاسی بین 400 تا 600 کیلوو ات قدرت داشته و توان آن بیش از دو برابر توان موتور است. سامانه ترمز به مکانیزم ضدقفل ABS و ضدلغزش ASR مجهز است.
6-سیستم ترمز مدل
TX با برخورداری از سرعت موثر بالا در جاده های کوهستانی و سر بالایی و شیب زیاد بدون به مخاطره انداختن ایمنی , از واکنش سریع ریتاردر هیدرولیک بهره مند بوده و استفاده از 90 درصد قدرت ترمز در ظرف نیم ثانیه حداکثر استفاده توان 600 کیلو واتی نیروی ترمز را امکان پذیر نموده و  تحت هرگونه شرایط , این توان از 400 کیلووات کمتر نمی گردد.
7-از دیدگاه رانندگان
,  مجهز بودن اتوبوس به این گونه سیستم ترمز به رانندگان اجازه میدهد که به اصطلاح , جمع کردن یا کنترل اتوبوس در شیبهای تند به سهولت و ایمنی بیشتر امکان پذیر شود.
8-استفاد ه از فولاد زنگ نزن
( STAINLESS STEEL ) موجب کاهش وزن اتوبوس و استحکام بیشتر شاسی گردیده است. 
9ـ گاردان مدل
TX و چهار شاخه آن نیاز به گریسکاری ندارد.
10ـ در اتوبوس مدل
TX از جعبه دنده EGS یا تعویض آسان استفاده شده است.
علاوه بر مزیت‌های ذکر شده، مجهز بودن این اتوبوس به انواع لوازم و تسهیلات رفاهی و آسایشی مانند کولر، یخچال و سایر لوازم پذیرایی و تهسیلات بهداشتی، تابلو دیجیتالی اعلام مسیر، دو دستگاه تلویزیون با مانیتور 
DVD,LCD ، رادیو پخش و سایر وسایل رفاهی دیگر , از ویژگی‌های محصولات جدید رانیران  است.
شرکت
رانیران  با تولید و عرضه بیش از سه هزار و پانصد دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی کشور، شبکه گسترده‌ای از واحدهای خدمات پس از فروش و تعمیرگاهی در سطح کشور ایجاد کرده و ضمن انتقال دانش فنی روز آمد از کارخانه‌های ولوو سوئد به این واحدها و آموزش مستمر کادر فنی و تجهیز تعمیر گاهها به افزارهای پیشرفته، خدمات پس از فروش خود را در بالاترین سطح کارایی در اختیار دارندگان محصولات رانیران  قرار می‌دهد.
مرکز خدمات پس از فروش مرکزی
رانیران  در تهران نیز به عنوان یکی از مدرن‌ترین و مجهزترین تعمیرگاه های اتوبوس در کشور با داشتن تجهیزات تعمیراتی بسیار پیشرفته و برخورداری از کادر فنی کار آزموده و مجرب همواره تلاش می‌کند که در سریع ترین زمان ممکن خدمات پس از فروش را در اختیار دارندگان اتوبوسهای رانیران  قرار دهد
نظرات 3 + ارسال نظر
Mostafa پنج‌شنبه 17 فروردین 1402 ساعت 05:27 ب.ظ

سلام میتونید در مورد مخازن سوخت تی ایکس منو راهنمایی کنید سپاسگذارم

ابوالفضل اززابل شنبه 19 مرداد 1398 ساعت 01:57 ق.ظ

باسلام اتوبوس تی ایکس دارم خیلی ماشین خوب ومسافرپسندی هست بنظرمن اتوبوس تی ایکس ماشین ای هست ک هیچ وقت ازمدنمیره بخاطرصندلی های راحت ونرمی وبی سروصدایی ماشین.. عشق است تی ایکس اسکانیا وقتی پشتش هستی انگارگاری سواری میشی آزبس اطاقش صداداره ومیلرزه:رانیران دمش گرم

آرش زمانی شنبه 13 بهمن 1397 ساعت 06:17 ب.ظ

بسیار بسیار عالی
ایول به این نقد وبررسی من عشق اتوبوسم وبلاگتونو دنبال میکنم
اما یکم وبلاگتونو قشنگ ترش کنید و سازماندهی تا پر بازدیدتر بشه

همسفرجاده متعلق به عاشقان اتوبوس هست

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد